lördag 25 oktober 2008

Tråkigt men sant, jag är fortfarande sjuk + att jag har photoshopat :D

Okej, ja.. det är illa men sant, men nu har jag återigen nästan tappat rösten. Anledningen är denna gång att jag jobbade både igår och gjorde ett försök till att jobba idag... Och för er som inte vet var jag jobbar så har jag ett ytterst socialt arbete, jag jobbar nämligen på Dressmann och som ni då förstår så är det väldigt svårt för mig att vara tyst på jobbet.. Fast idag var jag verkligen tvungen, kunderna skrattade bara åt mig så fort jag öppnade munnen... men det hjälpte inte, det böev bara värre och värre så jag fick faktiskt gå hem.... nästan 3 timmar för tidigt... menmen, så är det ibland, det var bara tur att min väldigt snälla jobbarkompis kunde stanna längre så jag fick gå hem... vilken tur att jag inte behöver prata för att uppdatera bloggen *ler*


Men nu till något som är väldigt mycket roligare... PHOTOSHOP! :D Det är helt sjukt vad roligt det är... Speciellt glad blir man när man lyckas med någonting som man inte fattar från början och man försöker, försöker, försöker och försöker... men GUUUD vad glad man blir när man faktiskt fixar det.. och ska jag vara helt ärlig så är det oftast någonting väldigt simpelt man har missat... som idag har jag lyckats med 2 saker som jag har irriterat mig på väldigt länge... Nämligen att sätta fokus på ögonen:




Och sen så var dagens uppgift att man skulle göra ett svartvittfoto och sedan måla fram någonting som man ville sätta fokus på... så här kommer två olika varianter *på samma foto igen, ni fattar att jag gillar detta va ;)*






Jag vet inte om man ser det när bilderna är så här små, men jag har iaf målat fram blomman på den nedre också.... Jag måste säga det igen, det är så häftigt att kunna göra såna här saker, jag bara väntar på den perfekta bilden.. Och på tal om det så kanske den kommer snabbare än vad jag tror, det är nämligen så att Mikaela som har photoshopkursen ska dra igång en fotokurs nu snart... Så jag funderar allvarligt på att gå den också... Fotografering är ju bland det roligaste jag vet, men tyvärr så är jag inte speciellt duktig på det... Ska jag vara helt ärlig så är det nog mer tur än skicklighet när jag faktiskt lyckas att ta en riktigt fin bild, men det kanske man inte ska erkänna :P Ja, vi får väl se hur det blir med den saken, jag lovar att ni kommer att märka om det är så att jag börjar gå den kursen :P
Nu ska jag återgå till stjärnor på is, inte för att jag tycker det är bra.. men jag har inget annat för mig denna lördagkväll, så det är typ det bästa som tv:n har att erbjuda idag... men om jag inte har helt fel så kommer sing a long snart, och det är ju faktiskt betydligt mycket roligare...
så nu säger jag puss och hej för den här gången, eller... jag säger inte puss och hej, jag snarare väser det... men ni fattar vad jag menar *skrattar hysteriskt, men tyst så klart*

Inga kommentarer: